De laatste jaren is het gebruik van beeld in communicatie steeds prominenter geworden. Kijk maar naar de populariteit van sociale media platformen zoals Instagram, facebook en Pinterest. Nu kan je hiervoor stockfoto’s gebruiken. Echter verlies je hiermee wel in onderscheidend vermogen van je concurrent. Wanneer je kiest voor een bedrijfsfotograaf zet je in één klap de juiste sfeer neer. Met kwalitatieve en persoonlijke foto’s communiceer je in een keer waar jij en je bedrijf voor staan.
Verschillende vormen van bedrijfsfotografie
Bedrijfsfotografie is eigenlijk een overkoepelende benaming van allerlei zakelijke foto’s. Onder bedrijfsfotografie vallen onder andere bedrijfsrapportages, evenementfotografie, productfotografie, maar ook individuele en team foto’s. In essentie alle soorten foto’s waarin jouw bedrijf, werknemers of de werkzaamheden onderwerp van de foto zijn.
Wanneer kies je voor bedrijfsfotografie?
Er kunnen veel verschillende redenen zijn om professionele bedrijfsfoto’s te laten maken. Zo kan het zijn dat je huidige foto’s verouderd zijn en toe zijn aan vernieuwing. Bijvoorbeeld voor een (nieuwe) website of promotiemateriaal. Ook kan een nieuwe set aan bedrijfsfoto’s van toegevoegde waarde zijn bij het promoten van een nieuwe dienst of wanneer er gekozen wordt voor een andere merkidentiteit. Met de juiste foto’s van jouw bedrijf kun jij het verhaal van jouw organisatie vertellen en uitstralen.
Bedrijfsindentiteit
Bedrijfsfotografie vervult namelijk een belangrijke rol in het creëren van een bedrijfsidentiteit en de daarbij passende visuele identiteit. Hoe beter je deze identiteit aanpakt, hoe professioneler je als bedrijf overkomt. Het beeld dat mensen hebben van een bedrijf of merk speelt een enorm belangrijke rol in de uiteindelijke aankoopbeslissing. Dit beeld wordt voornamelijk gevormd door visuele communicatie-uitingen zoals een website, advertenties en/ of sociale media.
Voordelen van bedrijfsfotografie
Het inzetten van bedrijfsfotografie kent daarnaast nog andere voordelen. Het gebruik van echte, unieke foto’s straalt namelijk de authenticiteit en persoonlijkheid van je bedrijf uit. Kwalitatief sterke foto’s maken het makkelijker te concurreren met andere bedrijven. Daarnaast maakt het je bedrijf geloofwaardiger en wekt het vertrouwen bij de klant.
Reden genoeg dus om na te denken over het laten maken van professionele foto’s door een bedrijfsfotograaf.